Na temelju članka 58. i 118. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN: 87/08., 86/09., 92/10., 105/10.,90/11., 16/12., 86/¸12.,94/13. i 152/14.) i članka 40. Statuta OSNOVNE ŠKOLE RUDE ( u daljnjem tekstu: škola ), Školski odbor na sjednici održanoj  dana 9. travnja 2015. donio je:

 

P  R  A  V  I  L  N  I  K

o kućnom  redu

 

I.  OPĆE  ODREDBE

 

Članak 1.

 

Ovim pravilnikom uređuje se kućni red Osnovne škole Rude (u daljnjem tekstu: škola). Školu čine: Matična škola u Rudama i Područna škola Manja Vas.

Na temelju ovog Pravilnika Školski odbor uskladit će Odlukom posebnosti područne škole.

 

Članak 2.

 

Kućnim se redom u školi utvrđuju:

– pravila i obveze ponašanja u unutarnjem i vanjskom prostoru škole,

– pravila međusobnih odnosa učenika,

– pravila međusobnih odnosa učenika, učitelja i ostalih radnika škole,

– radno vrijeme,

– pravila sigurnosti i mjere protiv socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja, diskriminacije i nasilja,

– način postupanja prema imovini,

– dežurstvo,

– kršenje kućnog reda,

– druga pitanja u svezi  s održavanjem kućnog reda.

 

Članak 3.

 

Izrazi koji se u ovom Pravilniku koriste za osobe u muškom rodu su neutralni, odnose se na muške i ženske osobe.

 

Članak 4.

 

Odredbe ovog Pravilnika primjenjuju se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školi.

 

Članak 5.

 

Prijedlog ovog Pravilnika razmatran je na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika, a s istim je upoznat i sindikalni povjerenik.

Zaposlenici, učenici i njihovi roditelji/skrbnici te druge stranke imaju pravo upoznati se s odredbama ovog Pravilnika koje se odnose na njih.

Pravilnik se objavljuje na vidljivom mjestu kod ulaza u školu (matična i područna škola) i na mrežnoj stranici škole.

 

 

Članak 6.

 

Ravnatelj škole dužan je na početku svake školske godine upoznati učitelje i ostale radnike škole s odredbama ovog Pravilnika.

Razrednik je obvezan na početku svake školske godine upoznati učenike i roditelje s odredbama Pravilnika koji se na njih odnose.

Dežurni učitelj dužan je upoznati građane i druge stranke (na osnovu utemeljene zamolbe) sa odredbama Pravilnika koje se na njih odnose.

Svi djelatnici škole dužni su se brinuti da se učenici u cijelosti pridržavaju odredbi ovog Pravilnika te pružati primjer vlastitim radom, radnom disciplinom i urednošću svog radnog mjesta.

 

II.  BORAVAK  U  PROSTORU  ŠKOLE

 

Članak 7.

 

Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru škole samo u tijeku radnog vremena škole. Radno vrijeme škole u svim njezinim radnim sastavnicama iskazano je u Školskom kurikulumu i Godišnjem planu i programu rada škole.

 

Članak 8.

U prostoru  Škole zabranjeno je :

 

  • pušenje
  • nošenje oružja
  • pisanje po zidovima i inventaru škole
  • bacanje izvan koševa za otpatke: vrećice, papir, žvakaće gume i slično
  • unošenje i konzumiranja alkohola i narkotičnih sredstava
  • unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
  • prodavati i prezentirati robu koje nije u skladu s odgojem i obrazovanjem
  • igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
  • unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
  • činiti radnje koje ugrožavaju prava i sigurnost učenika i zaposlenika škole

 

Članak 9.

 

U prostorima škole zabranjeno je svako neovlašteno audio i video snimanje bez znanja i odobrenja osobe ili osoba (zaposlenika škole, učenika škole i roditelja i ostalih) koje se snima. 

            Svako audio i video snimanje zaposlenika i učenika škole treba prijaviti ravnatelju ili stručnoj službi škole.

 

Članak 10.

 

Učenici ne smiju, bez odobrenja ravnatelja, dovoditi u školu strane osobe. Učitelji ne smiju dovoditi na nastavu (izlete i ekskurzije ) članove svoje obitelji.

Na izvanučioničnoj nastavi i ekskurzijama u pratnji mogu biti roditelji učenika sukladno Pravilniku oizvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno-obrazovnih aktivnosti izvan škole. O tome odlučuju razrednik i ravnatelj.

Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš, osim ako to ne odobri ravnatelj.

Članak 11.

 

            Zaposlenici i učenici škole obvezni su sredstva koja su ima stavljena na raspolaganje čuvati i racionalno koristiti.

U svrhu zaštite imovine i sigurnosti boravka u školi, svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, vodovoda ili grijanja te druga oštećenja nepokretne imovine obvezni su odmah prijaviti, ravnatelju, tajniku ili domaru škole.

Članak 12.

 

Radnici i učenici dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u školi.

 

Članak 13.

 

Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.

Učitelji koji u razredu izvode nastavu zadnji sat prate učenike na izlasku iz učionice, te vode brigu da se mirno raziđu.

Razred ili grupa ne smije napustiti učionicu dok učitelj ne pregleda da li je učionica uredna i čista.

 

Članak 14.

 

Sukladno odluci Učiteljskog vijeća, Nastavnog plana i programa rada, Školskog kurikuluma, učenici i radnici škole mogu koristiti vanjske školske prostore za boravak i odmor.

 

III.  RADNO  VRIJEME

 

Članak 15.

 

            Radno vrijeme škole je od 7,00 do 21,00 sat.

 

Članak 16.

 

Raspored radnog vremena ravnatelja, stručnih suradnika i tajnika u svezi s prijemom stranaka obvezno se ističe na vratima kancelarije.

 

Članak 17.

 

Roditelji mogu u pravilu razgovarati s učiteljima škole u dane i samo u određeno vrijeme primanja roditelja koje odredi razrednik, odnosno predmetni učitelj. Vrijeme je definirano u Godišnjem planu i programu rada škole i istaknuto na web stranici škole.

 

Članak 18.

 

Materijali i sredstva za rad mogu se nositi i iznositi za vrijeme radnog vremena, a izvan radnog vremena samo uz odobrenje ravnatelja. Pedagoška dokumentacija se ne smije iznositi iz škole.

 

IV.  UČENICI

 

 Članak 19.

 

Učenici mogu boraviti u školi u vrijeme koje je određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-obrazovnog rada.

Učenik je dužan doći u školu najkasnije 10 minuta prije početka nastave, a napustiti školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.

Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju pristojno ući u učionicu i ispričati se učitelju.

 

Članak 20.

 

Učenik je dužan :

                   –    preobuti se u papuče odmah nakon ulaska u školu,

  • kulturno se ponašati za vrijeme boravka u školi i izvan nje,
  • održavati čistima i urednima prostore škole, školskog igrališta i dvorišta,
  • dolaziti uredan u školu i pridržavati se higijenskih mjera,
  • nakon dolaska u školu odjevne predmete i osobne stvari odložiti na mjesto

određeno za tu namjenu,

  • mirno ući u učionicu i pripremiti se za rad,

–    u slučaju kašnjenja javiti se dežurnom učitelju,

  • uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima škole,
  • izvršavati naloge razrednika, učitelja, stručnih suradnika, ravnatelja i ostalih

radnika škole,

                  –    pridržavati se naloženih mjera tehničke zaštite i mjera u slučaju opasnosti

 

Članak 21.

Učenici ulaze u razred zajedno s učiteljem.

Na znak školskog zvona za početak nastave učenici su obvezni biti pred učionicom i čekati učitelja.

Svaki učenik ima svoje mjesto rada koje može promijeniti samo uz dopuštenja razrednika ili predmetnog učitelja. Učenici pozdravljaju učitelje, ostale radnike škole i sve osobe kad ulaze u učionicu ili izlaze, samo ustajanjem bez izgovaranja pozdrava, ako im predmetni učitelj ne naloži drukčije.

Za vrijeme nastave ili drugog oblika organiziranog odgojno-obrazovnog rada učenici moraju održavati red i mir, pažljivo pratiti rad učitelja i sami sudjelovati u radu.

Učenici za vrijeme nastave u učionici ne smiju upadati u riječ, razgovarati, šaputati, dovikivati se, prepirati, šetati samovoljno po razredu ili na drugi način ometati nastavni proces.

 Nakon zadnjeg sata u jutarnjem turnusu, učenici su dužni u učionici pokupiti krupnije otpatke (papir i slično), namjestiti klupe i stolice i ostaviti čiste klupe. Brigu o tome vodi učitelj koji u razredu izvodi nastavu zadnji sat.

U dvoranu za izvođenje nastave Tjelesne i zdravstvene kulture učenici ulaze i u njoj vježbaju isključivo pod rukovodstvom predmetnog ili razrednog učitelja, pod njegovim rukovodstvom napuštaju dvoranu.

U dvorani se vježba u sportskoj obući, ne u onoj u kojoj učenik dolazi u školu.

 

Članak 22.

 

Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.

Učenik kojega je učitelj prozvao, dužan je ustati.

 

Članak 23.

Učenici se međusobno pomažu u učenju i drugom radu u pravilu u organizaciji svojeg razrednog odjela.

Učenici se ne smiju međusobno vrijeđati i pribavljati zadovoljštinu fizičkim obračunavanjem.

U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika, dežurnog ili predmetnog učitelja, pedagoga ili druge odrasle osobe.

Učenicima za vrijeme boravka u školi nije dozvoljeno samovoljno napuštati  školu.

Učitelj ne smije za vrijeme nastave slati učenika izvan prostora škole ili ga kažnjavati udaljavanjem iz učionice, osim u svrhu obavljanja odgojnog razgovora.

Učenik može biti upućen  na pedagoški razgovor razredniku, pedagogu i ravnatelju.

 

Članak 24.

 

Na nastavi se ne smije konzumirati jelo i piće. Najstrože se zabranjuje penjanje na prozore učionica i bacanje bilo kakvih predmeta kroz prozor.

 

Članak 25.

 

U učionici je zabranjeno koristiti mobitel, aparate za slušanje, igrice, foto-aparate i druge slične naprave.

Radi nesmetanog odvijanja nastave mobilni telefoni i drugu tehnički uređaji moraju biti isključeni i spremljeni u učeničku torbu.

Iznimno i u hitnim slučajevima, uz odobrenje učitelja, stručnog suradnika ili ravnatelja škole, učenik može koristiti mobilni telefon ili drugi tehnički uređaj za komunikaciju.

Učenici smiju koristiti uređaje za audio i video snimanje samo u svrhu obavljanja odgojno-obrazovnih sadržaja, pod stručnim vodstvom učitelja.

Svako neovlašteno snimanje i fotografiranje predstavlja teže kršenje  ovog Pravilnika, te važećih zakona Republike Hrvatske.

 

Članak 26.

 

U slučaju kršenja  odredbi iz članka 25. ovog Pravilnika, učitelj, razrednik, stručni suradnik ili ravnatelj imaju pravo privremeno zadržati mobilni telefon ili drugu tehnički uređaj do dolaska roditelja/skrbnika učenika.

Razrednik je obvezan o poduzetoj radnji u najkraćem mogućem roku obavijestiti roditelja/skrbnika te ga pozvati da preuzme mobilni telefon ili drugi tehnički uređaj.

Mobilni telefon ili drugi tehnički uređaj do dolaska roditelja pohranjuje se kod ravnatelja ili stručnog suradnika.

 

Članak 27.

Penjući se i silazeći stepenicama treba se kretati desnom stranom da se ne stvara gužva i ne smije se ni u kom slučaju spuštati po rukohvatima.

Učenici ne smiju bez dopuštenja učitelja ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja, tajnika i računovodstvo. Ako trebaju  učitelja, s njim mogu razgovarati na  hodniku, u učionici ili školskoj knjižnici .

Članak 28.

Učenici imaju između nastavnih sati male i veliki odmor. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 15 minuta.

Za vrijeme:

– velikog odmora  učenici dobivaju hranu u blagovaonici od školske kuharice,

– odmora nije dopušteno trčati hodnicima i stubištem, te se klizati jer je tako i nehotice moguće unesrećiti sebe ili druge osobe,

– odmora nije dopušteno nabacivati se različitim predmetima.

 

Vanjski prostor škole koristi se sukladno članku 13. ovog  Pravilnika

 

Članak 29.

 

Preporučuje se da učenici ne dolaze u školu u skupocjenoj odjeći i obući te da bez potrebe ne nose nakit, novac i druge vrijedne stvari.

Za vrijeme boravka u školi učenici su obvezni odgovorno skrbiti o svojim stvarima.

Kod napuštanja učionice učenici moraju ponijeti svoje stvari.

Za izgubljene predmete u školi učenici se obraćaju dežurnom učitelju ili razredniku svog razrednog odjela.

Škola nije odgovorna za nestanak stvari i novca za vrijeme njihova boravka u školi.

U svezi odijevanja i nošenja nakita učenika za vrijeme boravka u školi moraju se poštivati sljedeći naputci:

– majica ili košulja moraju pokrivati poprsje, gornji rub hlača ili suknje,

– odjeća ne smije otkrivati donje rublje,

– suknja mora dosezati barem do polovice natkoljenice,

– hlače moraju dosezati barem do koljena,

– nakit oko vrata obvezno je nositi ispod odjeće, ne preporučuje se nošenje visećeg nakita

 koji bi učeniku u slučaju nasilnog ili nenamjernog skidanja mogao nanijeti ozljede,

– ukoliko odjeća nosi poruke, slike ili znakovlje mora biti prikladnog sadržaja,

– šminkanje nije dozvoljeno,

– zabranjeno je imati duge nokte , kao i lak za nokte jarkih boja

– zabranjeno je izazovno oblačenje.

 

Članak 30.

U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.

Redari :

–    prije početka nastave pregledaju  učionicu i o uočenim nepravilnostima ili

     oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja,

–    pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna

      sredstva i pomagala,

      –    izvješćuju dežurnog učitelja o nenazočnosti učitelja  na nastavi,

      –    prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike,

–    izvješćuju učitelja o nađenim predmetima. Odjeća, obuća i udžbenici predaju se

     spremačici, a nakit, sat, mobitel i sl. predaju se u tajništvo škole.

  • nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru
  • provjeriti ispravnost učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja ili tajnika.

Redare iz stavka 1. ovog članka određuje razrednik po abecednom redu.

 

Članak 31.

Strogo je zabranjeno u prostorijama škole međusobno trgovati, kockati se, kartati ili iznuđivati novac. O svakom takvom slučaju učenici su dužni odmah izvijestiti dežurnog ili predmetnog učitelja, razrednika ili pedagoga škole.

 

Članak 32.

Učenici koriste školsku knjižnicu prema utvrđenom rasporedu objavljenom  na ulazu u knjižnicu. Strogo je zabranjeno ulaziti u knjižnicu mimo utvrđenog rasporeda rada.

Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.

 

Članak 33.

 

Učenici su obvezni čuvati računala i drugu računalnu opremu za vrijeme boravka u informatičkoj učionici i ostalim prostorima škole.

Učenicima nije dozvoljeno korištenje računala na način koji bi oštetio programski dio računala.

Prilikom korištenja računala te mrežnih resursa učenici su obvezni ponašati se u skladu s odredbama ovog Pravilnika.

Učenicima prilikom korištenja resursa škole (interneta) nije dozvoljeno slati poruke nepoćudnog sadržaja putem elektronske pošte, komunicirati putem chat-a s drugim osobama na način neprimjeren dobi učenika, pregledavati usluge i sadržaje World Wide Weba neprimjerene njihovom uzrastu.

Učenik koji se ne pridržava odredaba ovog članka teže krši kućni red.

 

 

Članak 34.

Učenici su odgovorni za štetu koju učine na imovini škole prema općim propisima obveznog prava.

Počinitelj štete u školi (matična škola, područna škola, dvorana za TZK) dužan je nadoknaditi štetu. U slučaju da štetu počini više učenika, štetu snose svi učenici podjednako.

Štetu procjenjuje povjerenstvo  koje imenuje ravnatelj.

 

 

Članak 35.

 

U međusobnim odnosima učenici su dužni ponašati se pristojno, paziti na vlastito dostojanstvo i dostojanstvo drugog učenika, čuvati osobni ugled i ugled drugog učenika, pružati pomoć drugome i prihvatiti pruženu pomoć, uvažavati i poštivati drugoga.

Učenik ne ispunjava navedene dužnosti, ako: zastrašuje druge, psuje, proturječi, laže, otuđuje, uništava, zlostavlja, ponižava, ne pruži pomoć učeniku u  nevolji, ometa učenje, ometa rad učitelja, iznuđuje novac ili druga materijalna dobra i sl.

Učenik koji se ponaša kako je navedeno u stavku 2. ovog članka teže krši kućni red.

 

Članak 36.

 

Učenik ima pravo na sigurnost i zaštićenost u školi.

Zaštita i sigurnost u školi provode se putem dežurstva na ulazu u školu (čistačica, domar) te dežurstva učitelja.

U slučaju saznanja o mogućoj ugrozi sigurnosti, učenici trebaju potražiti pomoć učitelja, razrednika, dežurnih učitelja, stručne službe ili ravnatelja škole, koji su obvezni postupati po Protokolu o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima i po Protokolu o postupanju u slučaju nasilja u obitelji.

 

Članak 37.

 

Učeniku, skupini  učenika, razrednom odjeljenju ili obrazovnoj skupini koja ispunjava dužnosti i obveze propisane ovim Pravilnikom, može se izreći pohvala i dodijeliti nagrada.

Učeniku koji ne ispunjava svoje dužnosti i obveze propisane ovim Pravilnikom, može se izreći pedagoška mjera zbog lakšeg ili težeg kršenja kućnog reda.

 

  1. UČITELJI I OSTALI  RADNICI

 

Članak 38.

 

Učitelji su dužni dolaziti u školu najmanje 10 minuta prije početka svog rada s učenicima kako bi se pravodobno pripremili i na vrijeme preuzeli obveze.

Ostali radnici dolaze u školu 10 minuta prije početka utvrđenog radnog vremena, a napuštaju radno mjesto nakon isteka utvrđenog radnog vremena.

Ako radnik škole učestalo zakašnjava na posao ili ranije odlazi s posla, čini lakšu povredu radne dužnosti.

Način evidencije nazočnosti na radu određuje ministar Pravilnikom.

 

Članak 39.

 

Radnik mora poslove radnog mjesta i druge mu povjerene poslove obavljati savjesno, pridržavajući se odredbi Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, drugih zakonskih propisa, Statuta  te drugih općih akata škole.

 

Članak 40.

 

Za vrijeme velikog odmora učenici odlaze u prostor za blagovanje gdje ih nadzire dežurni učitelj. Dežurstvo na hodniku provode na smjenu dvoje dežurnih učitelja.

 

Članak 41.

 

Učitelj koji je iz bilo kojeg razloga pozvao učenike u školu izvan redovne nastave dužan ih je obučiti da se ponašaju prema pravilima redovite nastave. Pri ulasku u školu učenici su dužni postupiti sukladno članku 18. i 19. ovoga Pravilnika. Za ove učenike odgovara učitelj koji ih je izvanredno pozvao.

 

Članak 42.

 

Učitelji i ostali radnici Škole ne mogu samovoljno bez odobrenja ravnatelja, odluke Učiteljskog vijeća ili Školskog odbora mijenjati tjedna zaduženja i raspored rada.

 

Članak 43.

U slučaju spriječenosti dolaska na rad radnik je dužan izvijestiti ravnatelja o razlozima.

Ako učitelj iz bilo kojeg razloga zakasni u školu, dužan je ispričati se ravnatelju ili pedagogu  škole, a ukoliko ne može doći na nastavu obvezan je, najmanje sat prije početka svoje nastave javiti nedolazak ravnatelju ili tajniku škole kako bi se mogla organizirati zamjena.

U slučaju odlaska na bolovanje ili bolničko liječenje, svaki radnik škole dužan je u roku od tri dana ravnatelju ili tajniku škole predočiti potvrdu o privremenoj nesposobnosti za rad.

 

Članak 44.

 

Za vrijeme svoje nastave učitelj ne smije primati roditelje niti obavljati razgovore bilo koje vrste, pa ni u kancelarijama škole.

Radnici ne smiju ometati rad u kancelarijama. Svi se moraju pridržavati  rasporeda rada u tajništvu, računovodstvu, knjižnici i svugdje gdje postoji radni raspored.

Kada učitelj izlazi s učenicima izvan škole, (osim na školsko igralište) dužan je pridržavati se odredbi Pravila za provedbu školskih izleta i ekskurzija te neizostavno to priopćiti ravnatelju ili pedagogu škole.

 

Članak 45.

 

Razgovori razrednika odnosno predmetnih učitelja s roditeljima vode se u sobi za primanje roditelja.

Članak 46.

 

Roditeljski sastanci održavaju se u pravilu u matičnim učionicama razrednih odjela.

Dan prije održavanja roditeljskog sastanka o tome treba izvijestiti tajnika škole kako bi se pravodobno uredila učionica. Učitelji u tom smislu nemaju pravo neposredno pred održavanje roditeljskog sastanka izdavati spremačicama nikakva naređenja u svezi s čišćenjem učionica. Sve probleme u svezi s održavanjem školskih prostorija učitelji rješavaju s tajnikom škole.

 

Članak 47.

 

Učiteljima i ostalim radnicima strogo je zabranjen svaki privatni rad s učenicima i drugim osobama u prostorijama škole ( instrukcije, izrada predmeta, trgovina i slično).

 

 

 

 

Članak 48.

 

Učitelji i ostali radnici Škole ne smiju nazivati učenike pogrdnim imenima, vrijeđati ih ili na bilo koji drugi način zlostavljati. Učenike s kojima imaju problema upućuju na razgovor pedagogu ili ravnatelju.

 

Članak 49.

 

Radnici odgovaraju za: sredstva, materijale i pomagala kojima su zaduženi.

Učitelji osobno odgovaraju za red i školsku imovinu koja se nalazi u učionicama gdje izvode nastavu.

Radnik škole dužan je dati ravnatelju i inventurnom povjerenstvu na uvid sredstva i pomagala kojima je zadužen. Zadužena sredstva i pomagala radnik bez odobrenja ravnatelja ne smije iznositi iz škole.

Pri trajnom odlasku iz škole radnik je dužan razdužiti se zaduženim sredstvima i pomagalima i vratiti sve ključeve koje je dobio od tajnika škole.

 

Članak 50.

 

Ključeve ulaznih vrata u školsku zgradu mogu imati samo osobe koje je za to ovlastio ravnatelj.

U tajništvu je popis radnika koji su zaduženi ključevima.

 

VI.  DEŽURSTVA

 

Članak 51.

 

U školi za vrijeme rada dežuraju učitelji i pomoćno osoblje (domar i spremačice).

Raspored dežurstva zaposlenika određuje ravnatelj škole, a objavljuje se na oglasnoj ploči u zbornici.

Dežurstvo u područnoj školi utvrdit će se Odlukom sukladno članku 1. ovoga Pravilnika.

 

Članak 52.

 

Dežurni  učitelj :

– dolazi u školu 20 minuta prije početka nastave,

– vodi brigu o redu i disciplini učenika pri ulasku u školu,

– poziva učenike na početak nastave,

– vodi brigu da učenici pri ulasku obuju školske papuče ili drugu odgovarajuću   obuću,

– upozorava učenike da se pridržavaju kućnog reda,

– provjerava da li je  čistoća  hodnika primjerena,

– o bitnim zapažanjima obavještava ravnatelja ili stručne službe,

– provjerava prisustvo svih učitelja na nastavi, a ako netko od učitelja nije prisutan na

  nastavi, o tome obavještava ravnatelja, satničara ili stručne službe,

– u slučaju odsutnosti ravnatelja i satničara, organizira zamjenu u nastavi,

– u slučaju odsustva ravnatelja, pedagoga, i tajnika organizira pružanje prve

       pomoći za slučaj potrebe i liječničke intervencije i obavještava roditelje učenika,

      – prati vladanje učenika prilikom jela i kretanja u školi, obavlja i druge poslove na temelju  

        zaključaka Učiteljskog vijeća i odluka ravnatelja.

 

Članak 53.

 

Roditelji/skrbnici učenika, građani i druge stranke za vrijeme uredovnog vremena imaju pravo ulaziti u školu te tražiti odgovarajuće informacije i obavijesti.

Zaposlenik škole obvezan je, uz dolično ponašanje, roditelju skrbniku, građaninu ili drugoj stranci dati odgovarajuću informaciju i obavijest.

Navedeno pravo iz stavka 1. Ovog članka roditelji i skrbnici učenika, građani i druge stranke mogu koristiti samo uz uvjet da svojim prisustvom ne ometaju normalno odvijanje nastavnog procesa te ostalih oblika odgojno-obrazovnog rada u školi.

Roditeljima/skrbnicima učenika, građanima i drugim strankama za vrijeme trajanja nastave nije dopušteno ulaziti u učionice, školsku sportsku dvoranu te ostale prostore škole u kojima se odvija nastava i ostali oblici odgojno-obrazovnog rada.

 

VII.  ČISTOĆA

 

Članak 54.

 

Radnici na radnim mjestima spremanja, održavanja  i čistoće vode svakodnevnu skrb da su sve prostorije u školi (učionice, hodnici, kabineti, knjižnica, kancelarije, zbornica, WC-i, dvorana za TZK-a ) čisti i uređeni.

Namještaj u prostorijama škole mora biti besprijekorno čist, estetski razmješten i u funkciji.

Zbog higijensko-zdravstvenih uvjeta u učionicama je zabranjeno serviranje hrane i pića.

Zbog higijensko-zdravstvenih uvjeta i Zakona o zaštiti na radu zabranjuje se radnicima i učenicima ulazak u  prostorije školske kuhinje.

 

VIII.  KRŠENJE  KUĆNOG  REDA

 

Članak 55.

 

Postupanje prema odredbama ovoga Pravilnika sastavni je dio radnih obveza radnika i učenika škole.

Radnik koji postupi suprotno odredbama ovoga Pravilnika, odgovoran je za  povredu radne obveze.

Učenik koji postupi suprotno odredbama ovoga Pravilnika, odgovoran je prema općim aktima škole.

Osobu koja za vrijeme boravka u školi krši kućni red, dežurni učitelj udaljit će iz prostora.

 

 

IX.   PRIJELAZNE I  ZAVRŠNE  ODREDBE

 

Članak 56.

 

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči škole.

 

Članak 57.

 

Stupanjem na snagu ovoga pravilnika prestaje važiti Pravilnik o kućnom redu od 04.03.2009.g.

 

 

           

 

 

Skip to content