Osnovna škola Rude

Kako izgleda okolina i unutrašnjost škole?         Navigacija do škole Rude :-)

Koliko ste zadovoljni izbornom nastavom?

Koliko smo klikabilni?
Ispis statistike od 18. 9. 2010.

Mali eko-planinari na Velebitu
Autor: Kristina Halužan, 9. 7. 2019.

Naš izlet malih eko-planinara bio je planiran na način da upoznamo kanjon Velike Paklenice.
Okupili smo se 29.6.2019. ispred sportske dvorane u Samoboru i zajedno s malim planinarima Samobora krenuli prema Starigradu Paklenici. Došli smo u NP Paklenica, obišli smo podzemni grad Paklenice (poslušali stručnu prezentaciju u dvorani), a nakon toga popeli smo se do Planinarskog doma u Paklenici.

Zbog svoje jedinstvene prirodne osnove, izuzetnih geomorfoloških oblika i veličanstvenih šuma, prostor Velike i Male Paklenice već je 1949. g. proglašen nacionalnim parkom. Osnovni razlog proglašenja ovog prostora nacionalnim parkom bila je zaštita najočuvanijeg i najvećeg šumskog kompleksa na području Dalmacije. Nacionalni park Paklenica se prostire na površini od 95 km², na obroncima južnog Velebita, a tu se nalaze i njegovi najviši vrhovi - Vaganski vrh (1757m/nv) i Sveto brdo (1753 m/nv). Obuhvaća područje bujičnih tokova Velike i Male Paklenice, odnosno njihove prepoznatljive kanjone okomito urezane u južne padine Velebita, te širi okolni prostor.

Nakon dolaska uslijedila je zaslužena večera, a nakon toga igra i veselje. Naravno, kada je o djeci riječ, sve mora biti pod kontrolom. Kada izmakne kontroli,  nastupa naš vodič Hrvoje, njegov zvižduk i snažna riječ! Nakon toga, barem su jedan dio vremena djeca pod kontolom.
Nakon večere, igre i norenja, trebalo je poći spavati,jer se ujutro trebalo i probuditi u 6,30h. Uslijedilo je pospremanje kreveta, stvari,ruksaka, doručak i pokret! U 7,45 krenuli smo natrag prema dolje, do skretanja za spilju Manita peć.Na skretanju je pisalo 40 min do cilja. Nama je trebalo malo više jer nas je bilo 39, a kolona se otegne, pogotovo po vrućini. Nije nam baš svima bilo lako, neki su bili brži,neki sporiji, no svrha svega je da pomognemo jedni drugima, pričekamo, podijelimo muku uspona i vrućine.... na kraju smo svi užareni stigli do Manita peći .Ulaskom u splju ubrzo smo se ohladili....uživali smo u ljepotama spilje i pričama vodiča. Na izlasku nas je dočekala ista užarena vrućina...valjalo se sad i spustiti , što je većini bilo lakše... Pri silasku natočili smo  svježe izvorske vode, odmorili i napunili baterije do konačnog silaska u kanjom Paklenice, do penjališta. Za one zainteresirane bilo je organizarno penjanje u 2 smjera. Klinci su to iskoristili, kao i neki roditelji. Nakon toga uslijedilo je slobodno vrijeme na moru, kupanje u Starigradu, po želji,,,,Ne mogu vam ni opisati kakvo je olakšanja nakon 2 dana u gojzericama namočiti noge i cijelo tijelo u toploj morskoj vodi....milina...Klinci su uživali u svakom trenu....Nakupali su se, nanorili,navikali,sunce ih je upilo svojim zrakama....Ipak smo, mada nam se nije dalo, morali krenuti kući...posjedali smo u kombi...još se jedno vrijeme čuo žamor, vika,pričanje,,,a onda odjednom tišina. Okrenula sam se i vidjela kako su klinci umorni od svega skupa lijepo zaspali....vozili smo se dalje, dok se nisu probudili i bili gladni kao vukovi...nakon toga tišine više nije bilo.... do Poljanica i Ruda....Svaki je krenuo svojoj kući sa svojim dojmovima....spavali su cijelu noć...kao i roditelji koji su bili sa nama....danas prepričavaju svoje doživljaje sa Velebita, na kojem su konačno bili. Ovaj će im izlet ostati u dugoročnom pamćenju!!!

Hvala još jednom PD Japetić i Maim planinarima Samobora, odnosno njihovom vodiču Hrvoju Bišćanu, što su i Mali planinari Ruda mogli na ovaj izlet, koji je za njih bio nagradan, jer su bili prisutni na svim izletima, pa je ovaj za njih bio nagradan u smislu besplatnog prijevoza za djecu, što nije mala stavka!!!   Hvala od srca našem sponzoru "Nosivi građevinski elementi d.o.o."!!!